No sol passar habitualment, però en determinades ocasions se’ns carreguen imports de serveis en el nostre compte bancari que no es corresponen amb el que paguem mes a mes o ens passen factures de serveis que ja no utilitzem.

En casos com aquests, ha de saber que pot demanar a la seva entitat bancària la devolució d’aquest rebut.

Tota persona té el dret de retornar qualsevol rebut, estigui domiciliat o no, excepte els de pagaments de préstecs o comissions, tret que l’entitat bancària hagi comès un error.

El Reial decret llei 19/2018, de serveis de pagament i altres mesures urgents en matèria financera, estableix que té dret a devolució en els casos en què els rebuts estiguessin prèviament autoritzats, si en donar l’autorització no especifiquessis l’import exacte i si aquest import supera raonablement el que podies esperar tenint en compte les teves anteriors pautes de despesa, les condicions del teu contracte i altres circumstàncies pertinents.

En aquests casos, el termini màxim de devolució és de vuit setmanes, comptades a partir de la data de deute dels fons en el seu compte. En deu dies hàbils des que rep la sol·licitud de devolució, l’entitat haurà de retornar l’import del rebut o bé justificar la seva denegació de devolució, indicant en aquest cas els procediments de reclamació, judicials i extrajudicials, a la disposició de l’usuari, per al cas que l’ordenant no estigui conforme amb les raons ofertes.

En el cas dels rebuts que no estiguessin autoritzats prèviament, haurà de comunicar a la seva entitat l’operació no autoritzada sense tardança injustificada i sempre en un termini màxim de tretze mesos des de la data del deute o abonament.

Si no és un consumidor, pot pactar amb la seva entitat un termini inferior.