En què es diferencia una assessoria tradicional d’una en línia?
Si estàs començant a pensar seriosament en la digitalització i cerques donar un gir a la teva empresa contractant una assessoria en línia, o potser vols conèixer què és una assessoria en línia i en què es diferencia sobre una gestoria tradicional, el millor és informar-te i saber exactament què necessites.
L’economia digital adquireix importància i està està canviant molts hàbits d’actuació en molts negocis i ofereix noves formes per a prestar serveis tradicionals de forma més àgil, ràpida, econòmica i per tant eficient.
L’assessoria i gestoria d’empreses i negocis no és aliena a aquesta nova tendència. Ha sorgit la gestoria en línia com una nova fórmula per a gestionar les obligacions fiscals i laborals d’empreses i negocis. En l’actualitat conviuen els 2 models d’assessoria.
Per als nous empresaris que inicien la seva activitat i per a aquells que es plantegen el canvi d’assessoria i es troben davant aquesta decisió d’en línia o tradicional, revisarem els elements diferencials de les unes i les altres i tractar d’extreure conclusions sobre avantatges i inconvenients de tots dos models.
Per a la gestoria tradicional, prestar serveis d’assessoria en línia és un complement que podrà fidelitzar al client.
Somos asesores expertos
Tramita amb nosaltres tots els assumptes relacionats amb el teu negoci, amb la seguretat i confiança que t’aporten els nostres assessors experts.
Centre Gestor t’ofereix el servei integral de confiança que t’ajudarà a créixer i avançar.
Què és una assessoria en línia?
Es tracta d’un grup de professionals que constitueixen generalment una empresa l’activitat de la qual consisteix a assessorar els seus clients, i a més realitza en el seu nom els tràmits obligatoris davant les administracions públiques. Són els mateixos tràmits que realitzen les gestories tradicionals, però la diferència radica en el fet que la comunicació entre client i gestor és en l’assessoria en línia sempre en suport digital.
No existeix trànsit de paper, només de dades o imatges de documents. I per a assessorament i consultes, se substitueix el contacte presencial en l’oficina de l’assessor pel model de consultes telefòniques o a través d’email o plataformes de comunicació que posen les assessories en línia a la disposició dels seus clients.
Diferències entre una gestoria en línia i una assessoria tradicional
Tradicionalment, quan es volia triar una assessoria en muntar un negoci, era comú preguntar entre els coneguts per a aconseguir un gestor de confiança. No obstant això, els temps canvien i cada vegada són més els negocis en línia que estan sorgint.
Alguns dels factors per a triar el model en línia o físic, poden ser la facilitat que es tingui per a acudir a l’oficina física, entre altres. Les empreses en línia poden realitzar els mateixos serveis que les físiques, mitjançant la presentació de models tributaris de manera telemàtica o el sistema d’informació immediata, per exemple.
No obstant això, malgrat poder oferir els mateixos serveis, l’assessoria tradicional és la que té una seu física a la qual els clients poden acudir presencialment.
La gestoria en línia basa el seu model en la Xarxa i té el seu origen en la tradicional, ja que va sorgir com a resposta a les exigències del mercat, a causa de les anomenades a les assessories tradicionals.
Avantatges i desavantatges de cada model de gestoria per a empreses
Ubicació
Una assessoria tradicional pot aportar als seus clients la possibilitat immediata de fer consultes, comprovacions o tiquet de despeses sempre i quan s’acudeixi a l’oficina física. En la gestoria en línia això es reserva als treballadors. Tanmateix, en elles s’optimitzen sistemes perquè la comunicació en línia sigui més fluida.
Flexibilitat
Entre els avantatges de la gestoria en línia està la flexibilitat que se li aporta als seus treballadors. A més de que els clients poden enviar la documentació que precisin sense haver de desplaçar-se de la seva casa.
En *Centre Gestor brindem al client diverses formes de contacte (e-mail, telèfon i diverses seus físiques) per a adaptar-se a les necessitats de cada client, obtenint en tot moment una resposta professional.
Preu
Per a determinats serveis, els preus de l’assessoria en línia resulten molt competitius. Però això sí, és important analitzar de quina mena de servei es tracta, ja que a vegades la complexitat de l’assumpte pot resultar difícil de ser solucionat sense una reunió o conversa personal.
El tracte personal
Indubtablement, en aquest aspecte guanya l’assessoria o gestoria o tradicional. No hi ha dubte que la complexitat del dia a dia, requereix en nombroses ocasions l’assistència personal d’un professional.
Sistema de treball
L’assessoria en línia es presta habitualment en assumptes susceptibles de ser totalment automatitzats. No ha d’utilitzar-se per a tot. La casuística i la complexitat dels diferents assumptes, indiquen que encara que gran part dels assumptes que s’encarreguen a una assessoria pugui automatitzar-se, uns altres requereixen l’assistència d’un professional.
Aquesta és probablement la principal diferència. No fa falta contractar experts en la temàtica de què es tracta, sinó d’experts en el maneig d’uns certs programes informàtics que són els que donen una solució. El valor afegit de l’assessorament que dona un professional de la gestoria professional, en particular en assumptes d’una certa complexitat, resulta molt difícil de trobar en l’assessoria en línia.
Depenent de la qualitat del despatx o assessoria, l’habitual és la regla dels ulls. Tots els assumptes són revisats per diversos professionals. Arxiu físic i en línia. L’habitual és que les assessories tradicionals mantinguin un arxiu físic de documents importants del client, com ara escriptures, factures etc. Les assessoria en línia obliguen normalment al client a digitalitzar prèviament qualsevol document
La incertesa
Qui està realment a l’altre costat de l’ordinador? Sens dubte, la informació sobre el professional que ens atén ens dona una visita a la seva oficina, i una entrevista personal, ajuda a determinar si ens trobem en bones mans.
No hi ha dubte, que determinats assumptes personals o econòmics revesteixen una importància que requereixen conèixer en mans de qui estem.
La qualitat
Sens dubte, el sector de la gestoria tradicional s’ha modernitzat i ha abraçat les noves tecnologies. La qualitat avui dia ve de la mà de les assessoria i gestories que han entès que cal utilitzar les últimes eines informàtiques alhora que brinden l’oportunitat de reunir-se amb els seus clients quan la naturalesa de l’assumpte així ho requereix.
Tria Centri Gestor com a assessoria a Barcelona per al teu negoci
Per a conèixer el tipus de gestoria que és millor per a cada empresa, tot dependrà de la valoració que se li de cada punt assenyalat.
No obstant això, les tasques fiscals, laborals i jurídiques que comprenen la marxa d’una empresa fan que comptar amb un consultor amb el qual parlar cara a cara i amb confiança, ajudi a solucionar les consultes i tràmits d’una manera més fluida, ràpid i efectiu que el servei ofert des d’una assessoria en línia.
Per tant, més enllà de decidir si és més idònia l’una i l’altra, et recomanem que valors els serveis i experiències que poden oferir-te cadascuna d’elles, amb l’objectiu d’obtenir l’assessorament fiscal i financer professional, que la teva empresa necessita.
Vols impulsar el teu negoci?
El nostre equip d’experts t’ajudarà amb el que necessitis. Respondrem tots els teus dubtes i avaluarem les alternatives en funció de la teva situació personal i econòmica.