Per què contractar un gestor administratiu?
Un gestor administratiu és aquell professional la labor principal del qual recau en la realització de diversos tràmits relacionats amb les administracions. Es tracta d’una figura de gran rellevància, tant per a les empreses com per als autònoms.
A més de la tramitació, trobaràs un professional que vetllarà pels teus interessos i complirà amb totes les teves obligacions davant l’administració.
Som gestors administratius experts
Tramita amb nosaltres tots els assumptes relacionats amb el teu negoci, amb la seguretat i confiança que t’aporten els nostres assessors experts.
Centre Gestor t’ofereix el servei integral de confiança que t’ajudarà a créixer i avançar.
Quan contractar un gestor administratiu?
Encara que són molts els factors que influeixen a l’hora de prendre la decisió de contractar un gestor administratiu, en general resulta determinant que existeixi una càrrega de treball difícil d’assumir l’empresari o autònom. Habitualment, es decideix la seva contractació quan el volum de treball no justifica crear un lloc de treball i es prefereix subcontractar els serveis administratius.
Al seu torn, s’opta per recórrer als seus serveis quan es busca assessorament i/o una gestió rigorosa i especialitzada pel que fa a qualsevol dels seus serveis.
Quines funcions realitza un gestor administratiu?
Un gestor administratiu ofereix a persones individuals i jurídiques l’ajuda necessària en els seus diferents tràmits davant les institucions públiques. Gràcies a la seva intervenció, els processos administratius s’agiliten i les persones poden complir les seves obligacions fiscals, matriculacions i altres gestions.
Dins de les principals funcions d’un gestor administratiu estan:
- Brindar assessoria en tota mena de tràmits burocràtics, bé sigui en l’àrea fiscal, laboral o comptable.
- Realitzar gestions davant institucions públiques i donar el degut seguiment als processos sol·licitats. L’acció del gestor permet estar al dia amb els pagaments d’impostos o aranzels, entre altres.
- Tramitar documents com a actes, certificats, informes, llicències *vehículares, declaració de la renda, canvis de titularitat, matriculacions i diversos documents administratius.
- Redactar les nòmines de treballadors, informes, segur social, o qualsevol altre requeriment de l’àrea.
Una de les principals funcions d’un bon gestor administratiu és servir d’enllaç entre el públic i les institucions. El gestor té la capacitat de mediar, si és necessari, entre totes dues parts i a través dels seus coneixements administratius en les diferents àrees, obtenir una resposta favorable.
Avantatges de contractar un gestor administratiu a Barcelona
Per a les empreses, la labor dels gestors administratius significa un gran suport en la solució de problemes i gestió de qüestions laborals, fiscals, creació i gestió de pimes o gestions en organismes públics que, molt sovint, suposen un maldecap.
En termes generals, el seu gran avantatge no és una altra que fer a les empreses la vida més fàcil estalviant-los temps i problemes gestionant qüestions complexes a nivell burocràtic: des de tràmits com la declaració de la renda o el pagament d’impostos fins a la confecció de les nòmines i la cotització a la Seguretat Social, gestions en organismes públics, prevenció de riscos laborals, horaris de treball i calendaris laborals i un llarg etcètera de qüestions per a les quals sol necessitar-se assessorament o tramitació.
De forma més precisa, la contractació dels serveis d’un gestor administratiu pot resultar avantatjosa per les raons següents:
- Estalvi de temps: l’empresari o autònom i la resta dels seus empleats tindran més temps per a dedicar-se a les tasques pròpies del procés operatiu i, en el cas de personal administratiu també tindran un suport a l’hora de rebre orientació i alleugerir la seva càrrega de treball.
- Qualificació i especialització: en efecte, aquest suport es traduirà en una seguretat de la legalitat dels tràmits administratius i, per tant, en una major tranquil·litat pel que fa a les àrees més espinoses, com a comptabilitat, laboral, administrativa o jurídica.
- La possibilitat de resoldre dubtes: el gestor administratiu serà una solució per a resoldre dubtes que puguin sorgir-te. Seran molt útils en àrees especialment problemàtiques, com la fiscal o laboral.
- Adéu a la burocràcia: delegar la paperassa en un professional competent dóna tranquil·litat i evita haver de perdre temps i diners en gestions i tràmits.
- Cobrament a la mesura de les necessitats: el preu dels serveis dependrà del seu volum, per la qual cosa podem ajustar el pagament en funció de les nostres necessitats al llarg del temps.
Quines aptituds ha de tenir un gestor administratiu?
Cada dia el gestor administratiu té més camp d’acció. La seva participació és clau en la realització de molts tràmits administratius, i aquest professional diàriament ha d’estar preparat per a enfrontar amb una bona disposició les diferents situacions, prendre decisions i donar una resposta apropiada. El gestor administratiu ha de tenir una sèrie d’aptituds que facilitin la seva labor:
- Bona comunicació: el gestor està en contacte amb moltes persones, en diferents àrees i ha de saber comunicar-se efectivament.
- Autocontrol: un gestor està exposat per la dinàmica del seu treball a situacions estressants que ha de manejar de manera apropiada.
- Capacitat de negociació: saber mediar i arribar a acords.
- Capacitat organitzativa: tenir ordre i control de tots els tràmits, gestions pendents, horaris, cites, etc.
- Creixement personal i professional: tenir desitjos de superació, millorar de manera integral i actualitzar coneixements.
Els gestors administratius i l’administració en línia
Els gestors administratius poden considerar-se com a pioners en l’ús d’eines en línia. En l’actualitat, ja realitzen gran part de les gestions de manera electrònica, reduint temps. Com a exemple, algunes de les gestions que realitzen són les signatures electròniques sense desplaçaments per als seus clients, els expedients d’estrangeria i obtenció de la Nacionalitat, pagament d’impostos, certificacions digitals i tràmits en la DGT, entre molts altres.
El Col·legi de Gestors té nombrosos convenis amb l’Administració, que són aprofitats al màxim pels nostres col·legiats, els qui poden accedir de manera ràpida i segura al pagament d’impostos. El més important és que es genera un estalvi important en el temps per als seus clients.
El camp de treball dels gestors és molt més ampli del que es coneix. De fet, és possible contractar-los perquè vagin molt més allà de ser simplement tramitadors de documents i realment assessorin i acompanyin al client durant tota la seva vida administrativa. Unes altres de les funcions que també abasten aquests professionals són: especialistes en tota mena d’escriptures públiques com a testaments, elaboració de documents comercials, processos de compra-venda, entre altres.
Un gestor administratiu és un professional altament qualificat, que generalment té formació en carreres com a Dret, Empresarials o Economia, i passen unes proves davant l’Estat per a obtenir el seu títol o la superació d’un màster específic.
Vols impulsar el teu negoci?
El nostre equip d’experts t’ajudarà amb el que necessitis. Respondrem tots els teus dubtes i avaluarem les alternatives en funció de la teva situació personal i econòmica.