Quins impostos has de pagar a Espanya si ets expat?

Vivim en l’era del moviment, del canvi i de la immediatesa. Aquestes característiques es reflecteixen també en l’àmbit laboral, en el qual cada dia sorgeixen desplaçaments de treballadors a altres països.
En aquest sentit l’aspecte fiscal juga un paper clau en aquests trasllats internacionals, ja que té incidència directa en els costos lligats al desplaçament del treballador.

Si actualment vius i treballes en territori espanyol, estàs subjecte al pagament d’impostos sobre la renda a Espanya (així com sobre els teus actius) i per tant hauràs de presentar una declaració d’impostos espanyola. Depenent del teu estat de residència, és possible que hagis de pagar impostos sobre els teus ingressos totals o sol sobre els ingressos obtinguts a Espanya. Si l’Estat et considera resident oficial espanyol, estaràs obligat a pagar l’IRPF sobre els teus ingressos totals. Si no ets resident d’Espanya, només pagaràs l’impost sobre la renda a Espanya sobre la teva renda obtinguda en territori nacional.

Nosaltres t'assessorem sobre l'IRPF

Ets un expat que necessita fer la seva declaració de la Renda 2020?

En Centre Gestor som experts a realitzar declaracions de la renda a expatriats. Un equip professional t’ajudarà al fet que tributis de manera correcta sense que et preocupis per riscos d’incompliment.

Nosaltres t'assessorem sobre l'IRPF

Què és un expatriat i quan es considera en termes fiscals?

Un expatriat és aquella persona que ha abandonat el seu país de naixement i té la seva residència en una altra nació. D’aquesta manera, un treballador expatriat és aquell que ofereix els seus serveis a una empresa en un país estranger.
En termes tributaris, es tracta d’un treballador que abandona la seva residència fiscal al país d’origen i es converteix en resident fiscal del país de destinació.

És normal que et sorgeixin preguntes: un treballador expatriat ha de pagar els seus impostos a Espanya o al seu país d’origen? o un treballador espanyol que presti els seus serveis a l’estranger té obligacions tributàries amb l’Administració espanyola?

Si tens una empresa i vols contractar treballadors expatriats per a ocupar càrrecs d’alta qualificació o si necessites traslladar a treballadors espanyols a una seu de la teva empresa a l’estranger, en Centre Gestor t’ajudem a fer-ho.

Segur que t’interessa: Declaració de la Renda 2020-2021

 

Com és la tributació d’un expatriat a Espanya?

Una persona és resident fiscal en territori espanyol si compleix amb algun d’aquests requisits:

  • Viu a Espanya durant més de 183 dies per any, sense necessitat que siguin consecutius.
  • interessos econòmics en territori espanyol, és a dir, si exerceix activitats remunerades, ja sigui per compte propi o per a tercers.
  • El seu cònjuge no separat i/o els seus fills menors d’edat viuen a Espanya.

En qualsevol d’aquests casos es considera que l’expatriat és un resident fiscal a Espanya i per tant té compromisos tributaris amb l’Administració espanyola.

 

Fiscalitat d’expatriat

Un expatriat que té la seva residència fiscal a Espanya ha de declarar tots els guanys obtinguts tant a Espanya com a l’estranger, tenint en compte les excepcions per convinguts de doble imposició.

IRPF expatriats

Els expatriats amb residència fiscal a Espanya han de pagar l’Impost sobre la Renda de Persones Físiques (IRPF). La tributació depèn dels impostos generats per ell, que poden provenir de:

  • Els salaris obtinguts com a empleat o com a treballador per compte propi.
  • Els guanys de capital, com a vendes de propietats o accions d’empreses.
  • Altres aportacions (com la pensió).

El percentatge de l’impost a pagar varia segons els guanys anuals percebuts per l’expatriat:

  • Si el seu salari és fins a 12.450€ anuals, pagarà el 19% de l’impost sobre la renda.
  • Si és entre 20.200 a 35.200€ a l’any, pagaràs el 30%.
  • De 35.200 a 60.000€ anuals, el 37%.
  • Més de 60.000€ anuals, el 45%.

La Seguretat Social dels expatriats

Les contribucions a la Seguretat Social dels estrangers poden realitzar-se al país d’origen o de destinació.
Això depèn de diverses circumstàncies, com el temps que el treballador viu a l’estranger, els reglaments al país d’origen i de destinació i els convenis internacionals.

El país d’origen de l’expatriat pot emetre un certificat de cobertura, en el qual el treballador paga les seves contribucions en la Seguretat Social del seu país. Tanmateix, en general això és possible pel període màxim d’un any. El més comú és que els treballadors amb residència fiscal a Espanya facin les seves contribucions en el sistema de Seguretat Social espanyol.

És important contemplar que existeixen algunes lleis i convenis dels quals et pots beneficiar com expatriat, com la Llei de Beckham o els tractats entre països.

Impost sobre el patrimoni d’expatriats

El treballador estranger està obligat a pagar l’impost sobre el patrimoni en cas de ser el propietari d’algun bé immoble o actius en general. Això inclou cotxes, habitatges, inversions o estalvis, però han de superar un valor establert.

Impost de successions i donacions estrangers

Aquest pagament es refereix a un bé immoble o actiu obtingut mitjançant herències. Depèn de 2 circumstàncies:

  • Si l’actiu que s’hereta se situa a Espanya, sense importar on viu el beneficiari.
  • Si el beneficiari viu a Espanya, sense importar el lloc on estigui situat l’actiu heretat.

Impostos sobre guanys de capital per a expatriats

En cas que l’expatriat obtingui un guany de capital (de la venda d’una propietat o d’una empresa), l’haurà de tributar amb un impost entre el 19% i el 23%. Els residents fiscals tenen drets a bonificacions, per la qual cosa poden haver de pagar un percentatge menor.

Centri Gestor: la teva assessoria per a assumptes tributaris d’expatriats

Has projectat el creixement de la teva empresa per als pròxims anys? Segur que t’has adonat que cada vegada més és necessari comptar amb treballadors estrangers que tenen el perfil i qualificació que requereixes per a una vacant en la teva empresa.

Amb Centre Gestor tens els serveis integrals d’assessoria laboral, fiscal, comptable i jurídica. A més, perquè la teva empresa avanci imparable, t’oferim consultoria informàtica i assessorament tecnològic.

Trobaràs el suport legal de professionals que elaboraran el contracte del treballador expatriat evitant riscos per incompliment que puguin afectar la teva empresa i generar despeses innecessàries. D’altra banda, com a empresa brindaràs als teus empleats expatriats l’assessoria legal que requereixen en totes les seves gestions.

 

POSA'T EN CONTACTE AMB NOSALTRES

T'assessorem sobre la tributació dels expats

Ja siguis autònom o tinguis una petita empresa, tenim l’experiència que necessites i l’actitud que estàs buscant.

Centre Gestor t’ofereix el servei integral de confiança que t’ajudarà a créixer i avançar.

POSA'T EN CONTACTE AMB NOSALTRES